گزارش «جام‌جم» از الحاق انبوه پهپادهای کرار به نیروی پدافند هوایی ارتش

غوغای کرار با موشک مجید در آسمان

معاون عملیات ارتش گفت: بیش از ۱۵۰ فروند انواع پرنده‌ های بدون سرنشین به منطقه محل رزمايش اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۵۸۵
تعداد بازدید : 124

به گزارش جام جم آنلاین، امیر دریادار موسوی سخنگوی رزمایش و معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار است پهپاد‌های ارتش چه تمرین‌هایی انجام دهند و چه سناریو‌هایی را پیش بینی کرده اید؟ گفت: فردا با حضور بیش از ۱۵۰ فروند انواع پرنده‌های بدون سرنشین که از نقاط و پایگاه‌های مختلف کشور از فواصلی تا هزار کیلومتر از جمله پایگاه‌های زیرزمینی پهپادی ایران که نمونه آن قبلا به استحضار مردم رسیده است، به این منطقه اعزام خواهند شد تا ماموریت‌های مورد نظر خودشان را به مرحله اجرا در بیاورند.

وی گفت: از پهپاد‌هایی که ما در این رزمایش مورد استفاده و بهره برداری قرار خواهیم داد، یکی پهپاد امید ضدرادار است که علیه رادار‌های شناسایی و مراقبت دشمن به کار گرفته خواهد شد که بتوانند اهداف مورد نظر خود را منهدم کنند. وی افزود: علاوه بر ارزیابی میزان و قابلیت و توانمندی ظرفیت تهاجمی و آفندی پرنده‌های بدون سرنشین ما به دنبال ارزیابی سامانه‌های مقابله با نفوذ و اقدامات تهاجمی پرنده‌های بدون سرنشین هم هستیم که در این راستا نمونه‌هایی از سامانه‌های جنگالی شامل سامانه‌های جنگالی زمین پایه و هوا پایه در محدوده رزمایش مستقر هستند و تلاش می‌کنند شرایط مشابه رزم و میدان جنگ واقعی را برای پرنده‌های بدون سرنشین فراهم کنند.

دریادار موسوی درباره جزئیات برد پهپاد کرار و نوع بمبی که حمل می‌کند گفت: پهپاد کرار از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و ما توانمندی بکارگیری این پرنده را با توجه به سرعت بالای آن در ماموریت‌های مختلف دارا هستیم، یکی از ماموریت‌هایی که برای پرنده کرار پیش بینی شده، بکارگیری این پرنده علیه پرنده‌های بدون سرنشین یا با سرنشین دشمن در قالب رهگیری و انهدام پرنده مهاجم است، علاوه بر این پرنده کرار قادر است انواع بمب‌هایی با تناژ مختلف و سرجنگی متفاوت را با خود حمل کند و به عنوان یک پرنده بدون سرنشین بمب افکن علیه اهداف ثابت و متحرک در منطقه رزمایش بهره برداری و استفاده شود. وی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های دیگر این پرنده، این است که می‌تواند به عنوان یک پرنده مهاجم انهدامی مشابه موشک علیه اهداف مورد نظر مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها